Ahlan Wasahlan..

Allah berfirman yang bermaksud:
"Hai orang-orang beriman, jauhilah kebanyakan prasangka. Sesungguhnya sebahagian prasangka itu adalah dosa. Janganlah kamu mencari-cari kesalahan orang lain. Janganlah kamu mengejek sebahagian yang lain. Sukakah kamu memakan daging saudaramu yang sudah mati? Tentu kamu merasa jijik kepadanya. Dan bertakwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah Maha Penerima Taubat lagi Maha Penyayang." ( Al-Hujurat: 12).

Sunday, December 5, 2010

Sang Pencinta

Dia insan instimewa dalam hidupku.
Insan yang kuharap dapat membahagiakanku sehingga ke akhirnya. Amin, Ya Allah.
Insan yang kujangka dapat membimbingku dunia & akhirat. InsyaAllah.
Dan dia kekasihku yang juga mencintai Tuhan & agamanya. Syukur, Alhamdulillah.

Saat perkenalan dengannya adalah istimewa. Allah mempertemukanku dengannya di saat aku masih khilaf & keliru tentang erti cinta yang sebenar. Sungguh, saat itu sangat bermakna. Jauh di sudut hati, senyuman perkenalan menarik hatiku untuk lebih mengenalinya. Sifat peramahnya membuatkanku senang bersamanya. Semangatnya pula menjadi nadi semangatku.

Walau hati masih keliru, dia tetap setia memberi perhatian. Perasaan ini terus berteka teki sehinggalah jawapan yang pasti muncul dari hatinya yang suci. Keikhlasan & kesungguhannya membuatkanku tersentuh. Kasih sayangku umpama pepasir dipantai dan kuharap sayangnya padaku juga sebanyak air di lautan. Sekali lagi sejuta kesyukuran kupanjatkan kepada Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

Kini, dia masih lagi peneman setiaku. Aku berharap agar cinta ini adalah cinta sejati yang kekal selamanya dengan restu daripada Yang Esa. Semoga doa yang kupanjatkan akan terkabul. Amin Ya Rabbal Alamin.

No comments:

Post a Comment