Ahlan Wasahlan..

Allah berfirman yang bermaksud:
"Hai orang-orang beriman, jauhilah kebanyakan prasangka. Sesungguhnya sebahagian prasangka itu adalah dosa. Janganlah kamu mencari-cari kesalahan orang lain. Janganlah kamu mengejek sebahagian yang lain. Sukakah kamu memakan daging saudaramu yang sudah mati? Tentu kamu merasa jijik kepadanya. Dan bertakwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah Maha Penerima Taubat lagi Maha Penyayang." ( Al-Hujurat: 12).

Tuesday, December 7, 2010

Perasaan bercelaru

Tiba-tiba teringin menulis tentang perasaan yang tengah bercelaru sekarang ni. Macam-macam pula yang muncul. Entah kenapa tapi mungkin juga sebab bosan bila tidak membuat apa-apa. Mungkin juga sebab terlalu menanti detik itu tiba. Ya, detik 10hb Disember yang dinanti-nantikan oleh semua pelajar UiTM di Malaysia. Keputusan peperiksaan bagi Sesi Julai-November 2010.

Apabila mendapat tahu mengenai keputusan pepriksaan tidak rasmi beberapa hari yang lepas, diri ini mulai takut dengan kenyataan yang sebenar nanti. Memang betul kita telah berusaha tetapi bukan mudah menerima kenyataan yang pedih. Sejak hari itu, hati ini sentiasa berdoa agar segalanya baik-baik saja. Bukan mengharap sesuatu yang besar tetapi cuma berharap agar lulus dalam semua subjek.

Ya Allah, semoga hari itu akan tiba dengan berbekalkan kekuatan yang ada pada diri ini. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment