Ahlan Wasahlan..

Allah berfirman yang bermaksud:
"Hai orang-orang beriman, jauhilah kebanyakan prasangka. Sesungguhnya sebahagian prasangka itu adalah dosa. Janganlah kamu mencari-cari kesalahan orang lain. Janganlah kamu mengejek sebahagian yang lain. Sukakah kamu memakan daging saudaramu yang sudah mati? Tentu kamu merasa jijik kepadanya. Dan bertakwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah Maha Penerima Taubat lagi Maha Penyayang." ( Al-Hujurat: 12).

Wednesday, December 8, 2010

Praise be to Allah

Syukur Alhamdulillah.
Diri ini tidak henti-henti mengucap syukur kepada Allah di atas segala petunjuk, hidayah, sokongan dan belas kasihan yang telah diberikan kepadaku.

Baru sebentar tadi keputusan peperiksaan Sem Julai-Nov 2010 keluar dan air mata kesyukuran tidak tertahan bila lulus dalam semua subjek meskipun pointer sedikit turun. Namun, apa yang penting usaha, doa dan tawakal yang dipraktikkan sememangnya berbaloi. Semoga semester hadapan akan lebih baik hendaknya. Amin, Ya Allah.

Kepada rakan-rakan yang sedih disebabkan keputusan yang kurang memuaskan, janganlah putus asa. Sememangnya semua itu ada hikmahnya. Teruskan berusaha dan berdoa kepada Allah. Sesungguhnya, Allah itu Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

No comments:

Post a Comment